Det er blot sund fornuft!

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 835 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Det er blot sund fornuft!
Når en gruppe af outsidere opfører sig på en måde, der gør ondt din virksomhed, du plejer at gøre noget ved det. Mange business mennesker er dog utrolig afslappet omkring deres egen eksterne målgrupper. Mig i det mindste synes de at ignorere virkeligheden at disse opførsel virkelig påvirke deres organisationer.
Selv når de er klar over det, undlader de ofte at knytte skaden med én midlet tilbøjelige til at hjælpe – pr, Americas opførsel modifikation specialister.
Den grundlæggende forudsætning for public relations ekspliciterer ikke overraskende, hvorfor virksomheder har brug for pr. Nemlig, at hjælpe ændre opfattelsen og dermed adfærd af deres vigtige målgrupper, hvilket næsten altid fører til at nå deres forretningsmæssige mål.
Her er hvad forudsætningen siger: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er pr mission opnået.
Og her er hvordan du kan anvende den til din virksomhed.
Har du nogensinde tænkt alvorligt over, hvem disse grupper er der kan udøve sÃ¥danne magten over organisationen? Foruden oplagte mÃ¥lgrupper sÃ¥som kunder, kundeemner og medarbejdere, vil din liste over nøglen eksterne omfatter mÃ¥lgrupper ogsÃ¥ sÃ¥danne “offentligheder” som residenter, politisk ansatte, minoriteter, broderlige grupper, handel og industri ledere, i nærheden militært personel og fagforeningsledere? Testen er, pÃ¥virker deres adfærd min virksomhed pÃ¥ nogen mÃ¥de? Hvis de gør, hører de til pÃ¥ listen.
Nu, sætte navne på listen i prioriteret rækkefølge, og for startere, skal Lad os se, hvordan vi kan nærme sig gruppen øverst på din liste – din nøgle, kundekreds.
Kan ikke påvirke, hvordan de opfatter du, eller opføre sig mod dig, medmindre du tager dig tid til at finde ud af, hvordan de i øjeblikket opfatter dig og din virksomhed. Interagere med flere medlemmer af denne vigtige udenfor målgruppe, og stille en masse spørgsmål. Har du hørt om os? Har du en positiv udtalelse om os? Og lytte omhyggeligt til enhver antydning af negativitet som unøjagtige overbevisninger om dit produkt eller service kvalitet og priser. Kan du mærke andre misforståelser om din virksomhed, eller en tilbagevendende rygte, der skal stilles direkte?
Når du overvåger individuelle opfattelser på denne måde, tillader de svar, du modtager dig at oprette din pr mål. For eksempel, neutralisere rygtet, eller opklare denne misforståelse, eller korrigere denne unøjagtighed.
Men hvad nytter dette pr mål helt af sig selv? Ingen god, selvfølgelig, indtil du ved hvordan du vil opnå det. Og det betyder, at du har brug for en strategi. Da der er virkelig bare tre måder at påvirke opfattelser eller udtalelse, skal du beslutte, om pr mål kan opnås ved at skabe mening / opfattelser hvor der ikke er nogen, eller ved at ændre eksisterende udtalelse, eller ved at styrke det.
Og så med mål og strategi alle sæt, begynder det virkelige arbejde. Hvad vil du sige til personer, hvis opfattelse af din organisation, du ønsker at ændre? Med andre ord, du har brug for en meddelelse, der ud over at være krystalklart, hensigt, være overbevisende, troværdig og virkelig overbevisende. Og du skal være specifikke, uanset om du søger at rette en misforståelse, en unøjagtighed, et rygte eller en fejlagtig tro om organisationen.
Hver prik behov for en pistol til at skyde det pÃ¥ mÃ¥let. Og det samme gælder for din besked. De “lastdyr” der vil bære dit budskab til højre øjne og ører blandt mÃ¥lgruppen bliver kommunikation taktik. De omfatter pressemeddelelser, breve til redaktøren, taler, nyhedsbreve, brochurer, face-to-face møder, broadcast interviews og snesevis af andre.
Med tiden vil du spekulerer hvis du gør nogen fremskridt. Bedste måde at fortælle er at overvåge medlemmer af din målgruppe alle over igen. Stille spørgsmål svarer til dem, du brugte tidligere, og lytte omhyggeligt til indikationer, deres opfattelse nu afspejler de korrigerende elementer i din besked.
Ikke nok bevægelse i deres opfattelse? Du skal tænke på forøgelse af antallet af forskellige kommunikation taktik du bringer til at bære og en stigning i deres frekvenser. Og glem ikke at revurdere det faktuelle grundlag og virkningen af din besked, selv.
Din løbende overvågning af opfattelser blandt dine vigtigste målgruppe vil begynde at afsløre ændringer i denne udtalelse som tiden går. Og som magi succes i public relations.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *