Din kunde tale tilbage til dig?

Hvad er din kunde siger om dig? Vil du virkelig vide? Er din kunde virkelig vide hvem du er?

Hvis du ikke ved, hvad kunden tænker du, din virksomhed, dit produkt og dine tjenester, kan du også lukke shop!

Kunden er livsnerven i enhver virksomhed og du skal altid stræbe efter at være i harmoni med hvad kunden tænker og hvordan de føler. Lad dine kunder uden opsyn og i mørke. Invitere feedback. Tilføje en feedback-formular til din hjemmeside eller en simpel “mailto:” samkøre at ser nogenlunde sÃ¥dan her:

“spørgsmÃ¥l? Kommentarer? Send e-mail til info@m… “

Mennesker elsker at give deres mening, især hvis de beslutter at dit produkt eller services, som de har købt, skal forbedres. Hvordan vil du vide det, hvis du ikke giver et middel til at kommunikere med dine kunder?

En kundes uafhængig gennemgang af dit websted eller produkt har langt mere vægt end din egen fantasmernes om hvor stor dit websted er. Sikker på ved du at dine produkter og tjenester er stor eller du ville ikke sælge dem, men du vil være mere overbevisende, hvis du kan få ærlige påtegninger fra folk, der har prøvet dem.

Åh, hvad tænker du nu? Ja, ja. Jeg ved. Yahoo! Har allerede givet dig særlig opmærksomhed. Selv Wired Magazine har profileret din iværksætterfærdigheder. Det er alle gode! Men Yahoo eller Wired Magazine ved ikke noget om din forretning, fordi de ikke har faktisk prøvet dine produkter eller tjenester.

Folk bør støtte din virksomhed, ikke fordi de synes, det ser godt ud, men fordi de ved, det er godt. Hvis de har problemer med dine produkter, de kan være en stor kilde til objektiv rådgivning til dig om hvordan man laver forbedringer og hvis du tillader en kunde man kritik dit produkt eller tjenester, de vil være glade for og stolte af at godkende den.

Tilfredse kunder er en anden stor kilde til påtegning. Nærme din kunder for udtalelser om dit produkt eller services. Hvis du endnu ikke har tilfredse kunder, spørge nogen til at bruge dit produkt gratis eller tilbyde dine ydelser gratis, så spørg til deres kommentarer. Hvis de er tilfredse med at bruge dit produkt eller services, bede om tilladelse til at bruge deres kommentarer om dit websted.

Gør dit websted interactive for dine kunder. Give dem en grund til at vende tilbage til dit websted og især til at fortælle andre om din unikke produkt og/eller tjenester.

Her er nogle forslag:

Give nogle hjælp – Giv folk et nummer at ringe, hvis de har spørgsmÃ¥l angÃ¥ende deres ordre eller dit websted.

Retur en anerkendelse af at du har modtaget deres betaling eller deres e-mail.

Opret en feedback-formular, som tidligere nævnt.

Opret en “fortælle dine venner om dette websted” form, der gør det muligt for besøgende og kunder til e-mail oplysninger om dit websted, direkte fra dit websted til andre fortæller dem om hvor stor dit websted er.

Oprette en gæstebog og invitere kunder og besøgende til at underskrive det, så du kan vide, der besøgte dit websted, og du vil muligvis også sende opfølgning emails til dem.

Være sikker pÃ¥ dit websted har kontaktoplysninger eller kontakt link – alt for mange hjemmesider glemmer at medtage sÃ¥danne vigtige oplysninger.

Være sikker pÃ¥ at have en “Om os” link, der indeholder oplysninger om din virksomhed samt en mission statement.

OK – nu du siger har du alt det!! Hvad nu? Tja, hvis du har gjort alt dette, du er pÃ¥ rette vej, men der er mange flere ting, der kan gøres for at skabe bevidsthed og et bindeled mellem dig og dine kunder. Du skal være meget kreative og designe nye og unikke mÃ¥der, at du fortsat kan interagere med dine kunder.

En af de afprøvede metoder, der har arbejdet konsekvent for mig er at dele min ekspertise, især gennem dette medium – skrive artikler. Den artikel, du læser tyder pÃ¥, at jeg har kendskab til visse emner og du kan bruge dette til at oplyse dine læsere og fÃ¥ deres respekt. Lægge et link pÃ¥ dit websted, en liste over alle de artikler, du skriver. Dette er en meget god kilde, der vil give “inside tips og godbidder” til dine kunder, at de ikke ville kunne fÃ¥ andre steder og vil ogsÃ¥ bringe nye kunder til dit websted.

En anden mÃ¥de er at give en “Tips hjørne” pÃ¥ din hjemmeside eller et diskussionsforum, at dine kunder kan finde nyttige og værdifulde oplysninger. De vil udvikle tillid og respekt for dig og det vil bringe dig succes pÃ¥ ingen tid.

Enhver virksomhed ønsker at tiltrække en bred vifte af kunder og som et Online virksomhedsejer, du har en større fordel, når det drejer sig om hvor langt din virksomhed når men det hele afhænger af hvordan virkningen du har på dine kunder. På nettet kan være et ensomt sted. Find måder at lade dine kunder tale tilbage til dig.

9 responses on “Din kunde tale tilbage til dig?

Skriv et svar til NllpSeddy Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *